Blogul lu' Fefe

Toleranta intr-o prietenie

Posted on: Octombrie 24, 2009

Cred ca acesta este cuvantul cheie, caramida de temelie intr-o prietenie. Si ma refer la orice tip de prietenie: intre un baiat si o fata, intre doi amici, intr-o casnicie, intre doi copilasi. Daca toleram pe cel de langa noi, daca ii toleram greselile, pentru ca pana la urma asta trebuie sa toleram celorlalti, inseamna ca relatia de prietenie va fi de durata si dominata de mult respect. Din pacate, noi, oamenii, din natura noastra, contorizam mai mult raul decat binele care ni se face. Asa ca daca sotul, sotia, prietena, prietenul  nu ne-a spus intr-o dimineata ca ne iubeste sau nu s-a interesat de rezultataul analizelor dupa ce am fost la medic, desi in fiecare dimineata ne intampina cu un „Te iubesc!” sau ne suna de cate ori avem probleme de sanatate sa ne ajute cu dferite sfaturi si sa ne fie alaturi sufleteste, cu siguranta ii vom reprosa  greseala facuta. Dar daca am fi mai toleranti, am trece peste acea greseala, ne-am gandi ca orice este sortit greselii, si am merge mai departe catre urmatorul lucru frumos pe care il vom primi de la cei de langa noi.

Este foarte adevarat ca toti ne pricepem sa teoretizam, insa cand vine vorba de practica nu ne mai descurcam asa de bine. Fiecare dintre noi s-a confruntat cu astfel de situatii. Ma supar cand cei din jur fac greseli fata de mine, mi se pare ca eu la randul meu parca nu am gresit asa de rau fata de ei, dar pana acum am reusit sa tolerez. Si de fiecare data am trecut cu vederea greselile celorlalti si asta numai pentru ca m-am gandit ca la un moment dat cu siguranta am gresit si eu fata de persoana respectiva. Si m-am mai gandit ca nimeni nu este perfect, toti suntem sortiti greselii, deci nu voi intalni niciodata pe cineva caruia sa nu am  ce sa ii tolerez, pentru ca nu imi va gresi.

Si din aceast frumos cuvant TOLERANTA se nasc altele, fara de care nu am reusi sa avem o raza de lumina continua in viata noastra: respect, dragoste, frumusete, iertare. Nu cred ca se poate trai fara dragoste, fara respect, si, mai cu seama, fara iertare… Si, mai ales intr-o astfel de societate, cand dainuie invidia, mandria, ura, egoismul, trebuie sa invatam sa fim toleranti. Numai asa vom avea linistea sufleteasca de care avem nevoie pentru a merge mai linistiti si mai increzatori catre viitor.

Lasă un răspuns

